negeriads.com

Saturday, July 4, 2009

5 Tip Sebelum Terima Cinta Si Dia

Sekiranya kamu mendapati ada lelaki cuba mendekatimu.Hati-hati ye jangan terlalu mudah untuk menyambut cintanya.ada baiknya perhatikan dul tip di bawah agar kamu tidak mudah terpedaya:

Pertama:::Jangan Terlalu GhairahBiarpun kamu begitu gembira dengan perhatian yang diberikan,namun janganlah terlalu ghairah sehingga lupa diri.Kawal perasaan dan emosi kamu kerana mungkin si dia tidak sehebat yang kamu sangka.Di awal-awal perkenalan ini semuanya pasti akan tunjukkan yang terbaik.

kedua:::Siasat Dalam DiamCuba siasat latar belakangnya dan apa yang dikatakan pada kamu sama betul ataupun tidak.Tetapi jangan terlalu menunjukkan kamu menyiasat lakukan dengan bijak dan teratur.

Ketiga:::Dapatkan pandangan daripada teman rapatKamu mungkin boleh berkongsi dengan teman rapat kamu bagi mendapatkan pandangannya.Walau bagaimanapun pastikan orang yang kamu ceritakan adalah orang yang boleh dipercayai kerana ada orang tidak suka dengan hal remeh temeh seperti ini.

keempat:::Jangan tetipuJangan mudah tertipu dengan sikap ramahnya di dalam telefon.Kamu boleh menjadi pendengar yang setia,tetapi bukan untuk mempercayai bulat-bulat apa yang dikatakannya.

Kelima:::Kata-kata isi surat/smsIsi surat yang berjela-jela biasanya lebih kepada rekaan.Ayat yang tersusun dalam sms pula mungkin juga sudah dirancang.Beli jiwa kata orang.Oleh itu,berhati-hati terhadap mereka yang bersikap hipokrit.

No comments:

Post a Comment